GDPR Regler

(Person) Databeskyttelsesloven – også benævnt GDPR (General Data Protection Regulation)

Der er kommet nye EU-regler om behandling af persondata, der trådte i kraft den 25. maj 2018.

Formål

Formålet er at beskytte dig som privatperson og dine data endnu bedre når foreninger og virksomheder håndterer oplysninger.

I Grundejerforeningen Egeskov anvender vi det, man kalder ”ikke-personfølsomme” oplysninger for at kunne sende dig informationer fra Grundejerforeningen.


Hvilke data har grundejerforeningen

Vi har følgende data registreret om dig som grundejer:

  • Dit navn, hvis du har oplyst det til os eller vi har haft brug det.
  • Din hjemadresse
  • Din email-adresse, hvis du har oplyst den til os
  • Dit telefonnummer, hvis du har oplyst det til os eller vi har haft brug det


Hvad bruges data til

Vi bruger dataene til følgende formål:

  • Udsendelse af information via e-mail og/eller postkasse
  • Udsendelse af indkaldelse til generalforsamling
  • Invitation til aktiviteter
  • Formidling af kontakt mellem grundejere
  • Oplysning om dit navn, og din hjemadresse, dit telefonnummer og din emailadresse på hjemmesiden, såfremt du er valgt til bestyrelsen og ønsker det oplyst
  • Administrering af dit medlemsskab, herunder opkrævning af kontingent


Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre – ej heller andre grundejere uden dit udtrykkelige samtykke.

Hvis du som grundejer ønsker at komme i kontakt med en anden grundejer, spørger vi dig, om vi må videregive dine oplysninger til den anden grundejer. Hvis du siger ja, videregiver vi oplysningerne og beder den anden grundejer om at kontakte dig.

Vi sælger ikke oplysninger til markedsføring.

Du vælger selv om du vil modtage foreningens information via e-mail. Du kan til enhver tid afmelde dig ved at skrive til formand@gf-egeskov.dk


Dataansvarlig

Grundejerforeningen Egeskov er dataansvarlig efter de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.Du har altid ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig og bede om at få dem rettet eller slettet, hvis de er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante. Persondata vil sædvanligvis være omfattet af bogføringsloven og kan slettes efter 5 år.
Du kan kontakte bestyrelsen via denne mail: fomand@gf-egeskov.dk

Information fra Datatilsynet: Datatilsynet Foreninger
Guide fra CFSA, Center for Frivilligt socialt arbejde: Regler for behandling af Personoplysninger